Projecten

Duizendpoot Kilian aan het woord

Sommige mensen laten zich niet binnen een functietitel vatten. Een voorbeeld hiervan is Kilian. In de 4 jaar dat hij bij Aeroscan aan boord is geweest, heeft hij heel veel verschillende rollen en functies vervuld. “Sinds kort heb ik de rol van Customer Success omarmd, maar er is één constante factor die als rode draad door alle functies loopt; het ondersteunen van onze opdrachtgevers bij hun projecten.”

Wat houdt dat in, customer success? 

“Ik ben in mijn rol bij Customer Success eigenlijk fulltime bezig met het ondersteunen van Aespect gebruikers. Ik geef trainingen, ik help bij de onboarding, ik schrijf tutorials en ik maak nieuwsbrieven. Verder ben ik ook het eerste aanspreekpunt voor het softwareteam. In mijn werk kom ik veel dingen uit de praktijk van onze gebruikers tegen. Die input gebruik ik als basis voor verbetervoorstellen.”

Welke gebeurtenis uit de afgelopen 4 jaar staat je het meest bij? 

“Dat was mijn betrokkenheid bij een wel heel bijzondere opdracht - de drone-opname van het kloppende hart van het Nederlandse spoornet, station Utrecht Centraal.”

Kun je daar wat meer over vertellen? 

“Natuurlijk. Naast onze gebruikelijke drone-inspecties was ik verantwoordelijk voor het vastleggen van marketingfoto's. Wat het extra uniek maakte, was het feit dat we toegang hadden tot het dak van Utrecht Centraal, echt een plek waar je normaal gesproken nooit zou kunnen komen. Het uitzicht en het gevoel toen ik boven de stad uitkeek, was werkelijk uniek.”

Dat klinkt als een heel bijzonder project

“Dat was het ook, maar het mooiste project waar ik aan gewerkt heb blijft toch wel het Rijksmuseum.”

Oh? Vertel

“Deze opdracht was bijzonder vanwege de unieke omstandigheden." Dankzij speciale toestemming kregen we de kans om in Amsterdam te vliegen, iets wat eerder ondenkbaar was vanwege strikte regelgeving. Door de pandemie in 2020 werd er minder boven Amsterdam gevlogen. "Daardoor kregen wij de mogelijkheid om de drone-inspectie uit te voeren op deze iconische locatie.”

Wat spreekt je het meest aan in je werk bij Aeroscan?

“Ik heb  heel veel mooie dingen mogen doen, maar ik vind het toch vooral heel boeiend om te zien hoe onze technologie echt impact heeft op het leven en de operaties van de opdrachtgevers." 

Zo was ik een keer bij een opdrachtgever om een cursus te geven. Deze opdrachtgever was verantwoordelijk voor de inspecties van enorme kantoorgebouwen met ingewikkelde gevels en honderden ramen en kozijnen. Hun gebruikelijke aanpak bestond uit glazenwassersbakjes inzetten zodat inspecteurs in twee weken tijd elke vierkante meter van de gevel konden inspecteren. Erg arbeidsintensief en tijdrovend, om het dan nog maar zacht uit te drukken. 

Met onze drones en software waren we in staat om gedetailleerde gegevens te verzamelen zodat het niet meer nodig was om het hele gebouw handmatig te inspecteren. Van weken in een glazenwassersbakje naar een drone-opname in een dag! Het personeel dat voorheen dagenlang aan de gevel hing kon nu veel efficiënter worden ingezet voor andere taken. Dat vind ik echt tof.”

Indrukwekkend! Denk je dat de impact in de toekomst nog groter kan worden? 

“Ja, absoluut! We werken aan de implementatie van Artificial Intelligence tools die helpen met het selecteren en segmenteren van bouwdelen. Dit is een klus die op dit moment handmatig wordt gedaan en behoorlijk wat tijd in beslag neemt. Parallel hieraan werken we ook aan AI-tools om inspecties te versnellen. Als we AI hier effectief kunnen inzetten, levert dat veel tijdswinst op. Dus nog snellere inspecties, nog meer efficiëntie en nog meer waarde voor onze klanten!

Aan de slag? Of wil je verder praten over dit artikel?

Lees ook onze andere artikelen

Luchtpost ontvangen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Je bent ingeschreven!
Oops! Something went wrong while submitting the form.